Son dönemde bankaların, tüketicilere yeni ücret ve komisyonlar getirmeye başladığına dair şikayetler artıyor. Bu şikayetlerin odağında ise, daha önce komisyonsuz otomatik fatura ödeme talimatı teklifiyle satılan kredi kartlarına sonradan ücret eklenmesi yer alıyor.
Bankalar, bu kartları satarken herhangi bir komisyondan bahsetmezken, birkaç ay sonra müşterilerden ödeme ücreti talep etmeye başlıyor. Bu durum, tüketicilerin tepkisini çekiyor.
Ancak tüketici aleyhine işleyen ve daha önce belirtilmemiş sözleşme şartlarının uygulaması hükümsüz sayılıyor. Bankaların bu tür bir işlem yapabilmeleri için, bir ay önce tüketiciye yazılı bildirim yapmaları ve tüketicinin de bunu kabul etmesi gerekiyor.
Aksi takdirde tüketici, aldığı kartı ve ödeme talimatlarını bedelsiz olarak iptal edebiliyor.
TÜKETİCİ MAĞDUR
Tüketiciler, bankaların komisyonsuz vaadini bozmasından ve sonradan ücret talep etmesinden dolayı öfkeli. Ayrıca, bazı bankaların bu ücretleri sessizce eklemesi ve müşterilere bilgi vermemesi de tepkilere neden oluyor.
BANKALAR NE DİYOR?
Bankalar ise komisyonsuz ödeme teklifinin bir promosyon olduğunu ve süresinin dolduğunu savunuyor. Ancak, bazı tüketiciler bu promosyonun kendilerine yeterince açıklanmadığını ve süre dolmadan önce bilgilendirilmediklerini öne sürüyor.
ŞİKAYET EDEBİLİRSİNİZ!
Tüketicilerin CİMER üzerinden Merkez Bankası’na şikayet oluşturabilecekleri gibi; Alo 175 Hattı ile de şikayetlerini iletebileceklerini söyledi.